Veelgestelde vragen

Hoe werkt het leasen bij LeaseYourBag?
Hoe het leasen van een tas gaat lees je hier: huur een designertas

Welke merken verhuurt LeaseYourBag?
Een overzicht van al onze merken vind je hier: onze merken

Zijn de tassen van LeaseYourBag authentiek?
Absoluut! Al onze tassen zijn zonder twijfel origineel!

Vraagt LeaseYourBag borg voor haar tassen?
Ja. LeaseYourBag.nl rekent standaard €300 aan borg. Bij het huren van een tas dien je ook de borg in het winkelwagentje toe te voegen. Zonder toevoeging van de borg zullen wij de bestelling niet in behandeling nemenNadat de gehuurde tas zonder beschadiging is geretourneerd, storten we het borgbedrag terug op jouw rekening. 

Welke betalingsmiddelen biedt LeaseYourBag aan?
Je bestelling betalen kan via Ideal

Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?
Wanneer LeaseYourBag jouw gehuurde tas opstuurt gebeurt in overleg met jou. Zodra je pakket onderweg is krijg je van ons een bevestigingsmail met een link om je pakket te kunnen volgen. In het algemeen zal je na 1-2 dagen je pakket in ontvangst kunnen nemen.

Wanneer gaat mijn huurperiode in?
De huurperiode gaat in op het moment dat de gehuurde tas geleverd of opgehaald is.

Wanneer moet ik mijn gehuurde tas terugsturen?
Wanneer je gehuurde tas teruggestuurd dient te worden wordt tijdens het bestellen aangegeven. In je leaseperiode ontvang je via de mail een extra berichtje met de exacte datum waarop je bestelling teruggestuurd dient te worden. Je ontvangt van ons een retourlabel en hoef je deze enkel uit te printen en op de doos te plakken. Vervolgens lever je de gefrankeerde doos bij een Postnl servicepoint.

Let op: je leaseperiode stopt op de dag dat jij het pakket met je gehuurde tas bij de postbezorgdienst geleverd hebt. Gebeurt dit te laat, brengen wij kosten bij jou in rekening.

Het is mij niet gelukt om mijn gehuurde tas op tijd terug te sturen. Wat nu?
Dat is jammer! Voor het niet op tijd terugsturen van je gehuurde tas brengen wij kosten bij jou in rekening. Wij rekenen per dag dat je te laat bent 50% van de totale leaseperiode prijs. Stel dat je een leaseperiode van 5 dagen bent aangegaan en voor deze periode €87,50 betaalt hebt. Dan brengen van 50% van €87,50, dat is €43,75, in rekening als boete voor het te laat terugsturen.

Wanneer ontvang ik mijn betaalde borg terug?
Na ontvangst van de gehuurde tas zullen wij controle uitvoeren. Wij controleren de algehele conditie van de tas, dit wilt zeggen op vlekken, beschadiging en overige onevenheden waardoor de waarde van de tas mogelijk zal dalen. Indien de uitkomst van dit proces positief is zullen wij binnen 1-2 dagen de borg terugstorten.

Wat als mijn gehuurde tas een vlekje of beschadiging heeft?
Wij vertrouwen erop dat wanneer je een tas van LeaseYourBag huurt je zorgvuldig mee om zal gaan. In het geval dat de gehuurde tas vlekje, beschadiging of dergelijken heeft zullen wij allereerst bepalen in welke mate dit is. Kan het herstelt worden? Of is de schade dermate zo groot/opvallend dat de tas niet meer verhuurt kan worden. Bij beschadiging waardoor de tas niet meer geleased kan worden brengen wij het volledige bedrag voor vervanging bij jou (de huurster) in rekening. Bij kleine maar herstelbare beschadiging op onopvallend plek brengen wij de volledige kosten, voor reparatie, bij jou in rekening. In beide gevallen zullen wij nadat de factuur voldaan is eventuele resterende borg terugstorten. LeaseYourBag heeft ten alle tijden het volledige recht om te beoordelen wat als onherstelbaar geldt en wat niet.

Wat zijn de gevolgen wanneer ik een gehuurde tas kwijt ben geraak?
Gedurende de leaseperiode stelt LeaseYourBag jou verantwoordelijk voor de geleasede tas. Bij verlies brengen wij 200% van de aangegeven Retailprijs in rekening.

Kan ik vooruit huren?
Ja, dat kan. Doorloop de huurproces en rond af. Naderhand laat je ons via de mail weten wanneer jij de gehuurde tas zou willen ontvangen. Wij zorgen vervolgens ervoor dat je gehuurde tas op tijd bij jou geleverd wordt. Of klaar staat om opgehaald te worden.

Kan ik een tas reserveren?
Ja. Reserveren is enkel mogelijk wanneer er bij een tas ‘uitverkocht’ staat vermeld, wat inhoud dat desbetreffende tas reeds verhuurd is. Je kunt in dit geval ons een berichtje sturen met het verzoek om de tas voor je te reserveren. Zodra wij de tas weer retour ontvangen hebben zullen wij via de mail dit aan jou melden. Je kunt dan vervolgens, indien gewenst, via de site de tas huren.

Levert LeaseYourBag ook buiten Nederland?
Nee. Op het moment leveren wij uitsluitend in Nederland.